Del 2. Jag slåss för det goda och jag slåss för kärleken, det låter ju jättebra.


Kort efter visar Umino en bild på fröken Haruna som helt mirakulöst har gått ner i vikt på bara två dagar efter att ha besökt ett visst gym. Annie blir förstås intresserad och vill testa hon med.

 Efter                                                                     Före
 

Inne på gymmet gör Jedite allt för att tjejerna skall träna så hårt som möjligt så att deras energi kan gå direkt till det mörka kungariket.


”1 droppe svett 1 kg 2 droppar svett 5 kg och 3 droppar för att bli vacker.”

”Du där! Du måste ta i om du vill bli vacker, men du är redan så söt så det ska nog gå bra.”
Lima: ”Är jag?.. jag ska bli vacker! Jag skall bli vackrast av alla *stönar*.”

 

Senare när Annie mår dåligt pga självsvält..

Annie: ”åh, vad jag avundas Sailor fem hon är så smal och fin, inte ett uns fett.”


Detta är Sailor Fem, en identisk kopia av Annie

 

 

 

Annie blir yr på grund av att hon inte ätit något och ramlar in i sin vän Motoki som hon förövrigt är intresserad av. Han frågar om hon behöver åka till sjukhuset men hon svarar att hon helst av allt skulle vilja åka till en restaurang för att hon är så hungrig.
Efter en stund vaknar hon till liv igen och Motoki undrar vad hon menar med att inte äta något på 2 dagar.

Annie ”det är bara det att jag har börjat banta Motoki.”
Motoki: ”*förvånad* börjat banta? *skratt* jag är ledsen, men du borde väl snarare lägga på ett och annat kilo än att hålla på och banta. Jag tycker att tjejerna är snyggare när de har lite former än när de ser ut som stickor precis som fotomodellerna brukar göra.”
Annie: ”menar du verkligen det? *ser jätteglad ut* åh, vad jag är lycklig!”


Nu har alltså Annie fått bekräftat av en kille hon tycker om att det är okej för henne att lägga på sig lite. Hur firar hon detta? Hon köper hamburgare.

Då dyker Mamoru, en kille som Annie inte känner ännu, upp från ingenstans.

 

”Har du börjat tröstäta Annie, du kan ju gå och bli en riktigt liten tjockis vet jag!”
”Än sen då fuling, vad har du med det att göra?”
”Äter du för mycket kan du gå och bli riktigt tjock tjejen, om du inte äter det här lilla stumpan så blir du kanske inte så tjock.”

 

Kort efter..

Annie: ”urch, vad elak han är alltså.”
Luna: ”mmm, men du vet väl att han har rätt. Äter du en hamburgare så går du upp 2 kg äter du 2 så går du upp 5 och äter du 3 så blir du fet.”

Luna passar också på att klargöra att Motoki sade att han gillade tjejer med former inte tjocka tjejer, att det är stor skillnad. Detta resulterar i att Annie mår ännu dåligare och springer raka vägen till gymmet. Kan kattskrället se något samband mellan viktmobbningen och hetsträningen?

 
Avsnitt 15 Annie äter på en glass, gud förbjude. 


Luna: ”du kommer bara att gå upp i vikt igen Annie.”
Annie: ”nej, inte av den här lilla glassen.”

Avsnitt 47 Annie träffar på Mamoru ute en kväll


Annie: ”har ni sett? Åh de säljer ju godis jättebilligt. Åh, jag måste gå och köpa lite nu på en gång.”
Mamoru: ”godis är inte bra för kroppen, man blir tjock av det.”
Annie: ”att du alltid skall lägga dig i sådant som du inte har det minsta med att göra.”
Mamoru ”jag tycker bara att det vore synd att min lilla stumpa gick och blev förvandlat till min lilla klumpa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0