Del 3. Jag slåss för det goda och jag slåss för kärleken, det låter ju jättebra.

 
 
Avsnitt 2: Annie råkar slänga en sko i huvudet på Mamoru
 
”Fattar du inte att det här gör ont lilla stumpan?”
”Måste du alltid kalla mig för det?”
”Du får väl växa upp någon gång då om du vill ha en pojkvän.”
Det kändes relevant..
 

Avsnitt 13: Annie råkar för andra gången skicka en sko i huvudet på Mamoru ute på gatan.

”Siktar du avsiktligt på mig eller? *upprörd*”
”Nej det gör jag inte, jag kan väl inte veta att du är ute och knatar igen.”
”Uppnosig är du också, du borde försöka uppföra dig lite mer hyfsat som alla andra vanliga tjejer gör.”
 

Avsnitt 17: Mamoru och Annie diskuterar modellbilder.

Mamoru: "jag tycker att ni ungdomar idag begår ett stort misstag när ni pratar om en flickas skönhet och bara tänker på hennes utseende, en flickas utseende är faktiskt bara en liten del av hennes skönhet."
Bra att du väntade i 17 avsnitt med att säga något vettigt.
Annie: "och vad skulle den stora delen vara då?"
Mamoru: engagemang, att hon har ett varmt hjärta och att hon har mod nog att genomföra det hon tror på."
Annie: "vaddå, skall tjejer vara modiga också?"
Mamoru: "ja, det skall dem och jag är rädd att du inte platsar Annie.... men det jag säger är sant Annie, som Takahito säger att det räcker med att flickor bara är unga och vackra så tycker jag inte att han är något annat än en tredje klassens fotograf, en riktig dålig amatör."

 

Från första säsongen: Annie springer in i sin pappa på stan.

”Har du handlat pappa *jätteförvånad*?”
”Mamma sköter ju allt där hemma så jag måste ju hjälpa till.. någon gång i alla fall”
Annie tänker drömmande: ”åh, Motoki är säkert lika snäll som pappa." Ah, det var verkligen en bedrift att ta hand om handeln någon gång ibland.

 
Avsnitt 17: Fröken Haruna kommer ut ur ett omklädningsrum iförd bikini.
"Jag har visst gått upp lite, *suck*."
 
Det går en stund... Haruna nyper sig lite i rumpan: "jo, jag måste ha gått upp."
Ett kort tag senare...
Lima och Haruna kommer ut från ett rum samtidigt som de förfärat utbrister: "jag har gått upp i vikt!", i kör.


”Att demonerna besudlar alla flickors högsta dröm, en vit underbar bröllopsklänning.”

”Det måste vara varje flickas högsta dröm att få stå brud någon gång i sitt liv.

Programmet är inte bar ris..

Ett plus går till Zoisite och Lord Kuntas relation. En relation som många dubbare har försökt "förfina" genom att göra Zoiesite kvinnlig. I den franska versionen har de försökt komma runt det hela genom att göra Kunta till en slags brodersgestalt för Zoisite eller så är de helt enkelt bröder (?), och i den Polska dubbningen är de tydligen ingenting annat än vänner. I Sverige påstås det att Zoisite blev kvinnligt endast på grund av att dubbarna inte förstod att det var en man då de hörde röstskådespelaren.

 
Vi har också relationen mellan Sailor Uranus och Sailor Neptunus som i den amerikanska dubbningen endast fick tillåtelse att vara kusiner. Den amerikanska versionen spottar verkligen orginalet rätt i ansiktet.
 
 
Och jag minns när tjejerna satte Jedite på plats när han hånade Sailor Moon och co på grund av kön.
 
 
 
Trackback
RSS 2.0